De kop is eraf.

10 september 2025 - Naruto, Japan

Ik heb er maandenlang naar uit gekeken maar nu is het gebreurd.Mijnen eerste stempel in mijn boek.

8875Sinds de aankomst in Osaka heb ik al een 80 km gewandeld en een ferry overtocht van een 2 uur maar deze middag was ik aan tempel nr 1.88688870Gisterennammidag nog 2 uur les gekregen over rituelen en plichtplegingen op deze heilige plaatsen en mijn outfit gekocht.

8856gisteren geslapen in PAQ hostel in Tokushima.Daar steken ze u voor een slordige 17 euro in een privebakske met gordijn.Inclusief ontbijt s morgens.

8484

en vandaag in de buurt van tempel 1 mocht het wat meer zijn.Een privekamer van 24 euro/nacht.

8874

Foto’s

23 Reacties

  1. Katelijne van Glabbeek:
    10 september 2025
    Mooie tenue Jan. En knappe slaapplaatsen ! Goedkoper dan de Oostenrijkse berglager...
    Geniet van jouw avontuur!
  2. Chris cambre:
    10 september 2025
    Mooie outfit en heel mooi stempel nonkel Jan,
  3. Staf Peeters:
    10 september 2025
    Geniet ervan Jan...veel wandelgenot
  4. Werner de bie:
    10 september 2025
    Jan vertaal dee stempel is 😉da gaat geweldig zijn daar denk ik hoor geniet er van 👍
  5. Geert Gepts:
    10 september 2025
    Nog 87 tempels te gaan 🤔👍
  6. Kurkiewicz Christine:
    10 september 2025
    Vind het prachtig, zeker die tempel, succes nog
  7. Paul Keeris:
    10 september 2025
    Geniet van dit prachtig avontuur!!!
  8. Sonja Van Dijck:
    10 september 2025
    Echt de moeite,goed bezig daar
  9. Simone vandingenen:
    10 september 2025
    Even wennen toch hè !
  10. Koenraad:
    10 september 2025
    Ferm kerel!!👍🏻👌🏻
  11. Blockie:
    10 september 2025
    Ge zijt er bijna Jan, nog 87 keren en geslaagd....
  12. Blockie:
    10 september 2025
    🎖🏃‍♂️🇯🇵😎🍖
  13. Suys hilda:
    10 september 2025
    Amai daar staat gegoed mee met die kleren dat is al mooi dat ik gezien heb nog veel kilometers tegaan succes
  14. Jan:
    11 september 2025
    👍👣
  15. Cambre Liliane:
    10 september 2025
    Knappe man en heel mooie stempel. Wat zegt uw Translate app? Slaapwel en hoe is het eten, al veel sushi?
  16. Jan:
    11 september 2025
    Alle variaties van noedels en rijst.Maar vandaag kookt het gastgezin.Ik ben benieuwd.En eten wat de pot schaft😀
  17. Saskia:
    11 september 2025
    Proficiat met de 1e stempel ! Geniet van het onderweg zijn, wat een avontuur seg.
  18. Jan:
    11 september 2025
    Als ik terug ben kom ik ne koffie drinken.(want hier ist vooral thee)
  19. Suys hilda:
    11 september 2025
    Heelgoed daar houw ik mij aan
  20. Suys hilda:
    11 september 2025
    Daar hou ik u aan ik zie wel mooie dingen veel plezier
  21. Nadinneke:
    11 september 2025
    Goe bezig mijn gedacht 👍🔝❗️
  22. Vera Van Raemdonck:
    11 september 2025
    Hoi Jan , ik was niet op het afscheidsfeestje geraakt ! Spijtig want ik had de Bandstreet wel eens willen zien spelen ! Een andere keer mss ! Als al die kloosters zo ver van elkaar liggen dan ga je wel wat kilometers op je teller krijgen ! En een hele originele ( sticker ) euh ik bedoel stempelboek ! Das wat anders dan de Pokemon ! En mss ben je dan wel een boeddhist in hart en nieren ? Buiten de koffie dan natuurlijk ! : )
  23. Jan:
    11 september 2025
    Geen probleem Vera.Het is hier wel wat plantrekkerij met een taal waar ik niks van begrijp.Maar eens buiten de comfortzone stappen is nooit slecht voor iemand.👣